leadforensics

3 redenen waarom drukwerk nog steeds werkt

Jaren geleden laaide de discussie al op: blijft drukwerk bestaan in deze onstuitbare verschuiving naar de digitale wereld? Een landschap waarin kosten en snelheid belangrijke drijfveren zijn en waar drukwerk gezien wordt als tijdrovend en duur. Kortom print verliest terrein ten opzichte van het digitale landschap.

Op sommige vlakken dan. Want de waarheid is dat de kracht van gedrukte media wordt onderschat. Goed drukwerk werkt nog steeds, mits het de kans krijgt om zichzelf te bewijzen. 

NPN Drukkers geeft 3 redenen waarom drukwerk nog steeds niet onderdoet voor digitale marketing en waarom het elkaar juist kan versterken. 

1 – Onderscheidend vermogen

Hoe je je kunt onderscheiden met drukwerk? Simpel: door inhoud en vorm. Want wanneer heb je onlangs nog een mooi afgewerkte brochure in handen gehad? En dan hebben we het over een brochure. Maar denk eens aan een catalogus, een magazine, kaarten of een boek. En dat allemaal op zorgvuldig gekozen papier, en eventueel met prachtige fotografie. Kortom, drukwerk maakt uniek. Helemaal met veredeling zoals foliedruk, stansen of een bijzondere bindwijze. Met professioneel en kwalitatief hoogstaand drukwerk onderscheid jij je van de rest!    

2 – Drukwerk bewaar je

Online blijf je klikken en ben je zo alweer een aantal pagina’s verder. Zonder eigenlijk écht gekeken te hebben. Je wordt snel afgeleid door reclames en andere call-to-actions. Er is geen focus. Een fysiek magazine of boek leg je even weg en pak je vervolgens nog eens op. Drukwerk is iets dat je bewaart. Wat je misschien zelfs op tafel legt als accessoire, omdat de rug of omslag van een boek zo prachtig is. Drukwerk heeft daardoor meer attentie- en gevoelswaarde.   

3 – Drukwerk is indrukwekkend en persoonlijk

De digitale wereld is praktisch. Even snel iets opzoeken op het internet, een appje naar vrienden en familie. Het heeft een vluchtig karakter. Drukwerk is veel persoonlijker. Want wat is er leuker dan een fysiek kaartje ontvangen? Het gevoel dat iemand moeite heeft gedaan. Op die manier laat drukwerk toch een verpletterende indruk achter!

Verder gaan dan printservices

Ondanks deze argumenten is het een uitdaging om de strijd aan te gaan. Wij weten dat drukwerk effectief is, maar het is lastig meetbaar. Maar juist met de combinatie van print én online creeër je een groter bereik. Maar daar hebben de meesten wat hulp bij nodig. Het is belangrijker om verder te kijken. Hoe kan je voor jouw merk zowel geprinte en niet-geprinte communicatie inzetten? Wees creatief. NPN Drukkers gebruikt hun kennis om klanten te laten zien hoe zij impact kunnen maken met drukwerk. Wij gaan verder dan de order, vragen door over de opdracht en dragen suggesties aan. Wij adviseren en denken mee hoe je drukwerk kunt inzetten, zodat het werkt.  

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?